توزیع حداکثر ۷۲ ساعته مرسولات نمایشگاه مجازی

توزیع حداکثر ۷۲ ساعته مرسولات نمایشگاه مجازی

توزیع حداکثر ۷۲ ساعته مرسولات نمایشگاه مجازیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، بابک افروز، گفت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین شرکت ملی پست و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ردو‌بدل شده است.
وی ادامه داد: شرکت ملی پست در پلتفرم (زیرساخت) نمایشگاه مجازی کتاب، غرفه‌ای مشابه غرفه‌های نمایشگاه فیزیکی خواهد داشت و اطلاعات ناشران حاضر در نمایشگاه شامل نشانی ناشران و کتاب‌ها از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در اختیار شرکت ملی پست قرار می‌گیرد.
افروز گفت: کتاب فروخته شده در نمایشگاه به‌طور خودکار همراه با نشانی مشتری در صفحه ناشر ثبت و به مرسوله تبدیل خواهد شد که برای شرکت ملی پست نیز قابل‌مشاهده است.
وی خاطرنشان کرد: صفحه نمایشگاه در اختیار شعب شرکت ملی پست قرار می‌گیرد و در پایان هر روز کاری، کتاب‌های فروخته شده از سوی پیک دریافت و برای ارسال به مشتریان آماده می‌شود. البته مدل‌های مختلفی برای دریافت و ارسال مرسوله‌ها وجود دارد، گاهی خود ناشر به انتقال کتاب‌ها اقدام می‌کند یا اینکه درخواست پیک می‌کند.
مدیرکل بازار‌یابی پست درباره زمان ارسال کتاب به‌دست مشتریان و مخاطبان نمایشگاه مجازی کتاب یادآور شد: زمان ارسال سفارش‌ها به انتخاب نوع سرویس ارسال مرسوله شامل پیشتاز و سفارشی بستگی دارد. سرویس پیشتاز، سرویس با اولویت‌دار شرکت با زمان‌بندی‌های مختلف و سرویس سفارشی، سرویس بدون اولویت است.
افروز درباره هزینه‌های ارسال مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب گفت: این موضوع به سیاست موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بستگی خواهد داشت.
وی برای ارائه خدمات بهتر در جریان برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب، پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه ناشران خارجی دارای دو نوع مشتری داخلی و خارجی هستند، بهتر است سفارش این مشتری‌ها هر روز در انبار جمع‌آوری شود تا ماموران شرکت ملی پست روزانه برای بسته‌بندی و تجمیع مرسولات اقدام کنند.
مدیرکل بازار‌یابی شرکت ملی پست اضافه کرد: در این روش، برای یک مشتری که به خرید از ناشران مختلف اقدام کرده، تمام خرید‌ها در قالب یک مرسوله، ارسال می‌شود. توزیع مرسولات شرکت ملی پست به اصطلاح مویرگی است و امکان ارسال مرسولات حتی برای خریدارانی که ساکن روستا‌های دورافتاده باشند، وجود دارد.